Saint Louis

Lite snabbt om vad som hant denna vecka;

Pa Fredagen sa var Alex (vardmamman) tvungen att jobba sa jag hade flickorna nagra timmar. Vi pysslade lite, hade picknick och de visade mig runt i deras omrade (typ 20 hus). 
Sen nar Alex kom hem sa akte vi till Alex mammas omrade och deras pool och badade. Sen kom aven jack och hans barn och efter en stund kom nagra pizzor. Inte riktigt van vid saaaa mkt ost, haha - men det var ganska gott anda :P
Pa Lordagen traffade jag Lizette - en annan svensk au pair har i St. Louis. Vi akte till Cheesecake Factory och mums vad gott (men mycket) det var :) Sen kollade vi aven runt i lite affarer i ett kopcentrum.
Sen pa kvallen at vi middag med vardmammans pappa och hans fru. Trevligt :)
 
Sen pa sondagen akte jag forst med min vardfamilj till mataffaren - hur fint som helst dar inne - speciellt vid frukten.
Sen traffade jag aven Lizette igen :D - vi at lunch pa ett stalle sen akte vi till lite affarer. En hette five below - inget ar dyrare an 5 dollar och de har ganska mkt prylar. Kopte bl.a. en fotboll (35kr), en stegraknare, nagot kul till barnen och lite annat smatt och gott :) Alskar redan denna affaren ;P
 
Pa mandagen var min forsta jobbedag - alskar att ungarna sover till 9-10 haha :D Sa inte foooor jobbigt att stiga upp ;)
Vi hittade pa lite olika saker - tog ett varv runt omradet och lite annat smatt och gott.
Maste bara saga hur de ater lunch har. De tar bara en sandwich! Typ varje dag till lunch - ganska stor skillnad fr. Sverige. men men :P Holl ut med ljust brod i nagra dagar - men gick over till grovt igar. Mkt godare.
Sa jag slutade vid 5-tiden och sen akte barnen over till sin pappa (de ar dar 6 natter/ 2 veckor). Sa detta innebar att jag ar ledig nastan varannan dag :) Sa jag tog och gick en runda till en affar (efter 4 kilometer i solen var jag dod kan jag beratta!!!!) haha och hade helt knallroda kinder nar jag kom in i affaren och folk stirrade kanske lite :P Hade inte heller tagit med mig ngt vatten for hade tankt kopa det i mataffaren istallet (for kranvattnet har smakar otroligt mkt klor - har vant mig lite nu men na inte sarskillt gott ;)
Sa kopte vatten, cola och glass.
Sen satte jag mig i en fin liten park som finns intill vagen. trevligt - och sen var det 4 km hemat igen.
I och med att barnen var ivag och Alex jobbade sent hade jag lite eget filmmys i rummet.
Tisdag: Idag var jag ledig (barnen var hos pappan) sa strosade runt lite hemma, var ute och sparka lite fotboll (var sa otroligt varmt sa fick bli sma intervaller och langa drickpauser ;) Skypade aven med lite familj. Kommer faktiskt inte ihag vad jag gjorde mer denna dag - hade bara ledigt som sagt :)
Jo - kollade en del filmer ocksa :)
 
Onsdag: Var vid poolen hos mormorn idag - nice :)
Kollade aven pa Pippi Langstrump idag - de alskar henne redan och Pippi ar verkligen ALLT de pratar om nu haha :P Sa kul :D
 
Torsdag: I Torsdags kom forst mormorn och hennes man pa morgonen for att lana datorn. Sen tog Mormorn med mig och barnen till poolen sa vi fick svalka av oss. Otroligt varmt assa!!! typ 40 grader var dag nastan! Men me like!
Nar ni kom hem spelade vi lite familjespel.
 
Ha det gott// Elin
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0