Semester - The Lake of the Ozarks

Anledningen till varfor jag inte skrivit pa nagra dagar ar for att jag varit pa... Semester :D yeay. Vi akte till Lake of the Ozarks som ar en helcool konstig haftig NICE sjo. Haft jatteroliga, 40gradiga dagar.

Har kommer lite mer om var dag :)

        Den konstiga-haftiga- NICE-iga sjon lake of the ozarks (som mer ser ut som en flod - men som enligt alla ar en sjo ;)
 
Lordag:
Vi akte fran st louis vid 10-tiden. Efter 3 timmar i bilen var vi framme vid the ozarks. Vi at lunch pa en mysig - men mkt kall - restaurang, sen akte vi till lagenheten vi hyrt. Lagenheten lag precis vid vattnet och var jattefin :)
Vi hade inget speciellt planerat denna kvall sa vi stack till poolen och badade och solade.
Fullt av batar och jetskiis ute pa vattnet.
 
Utsikten fran lagenheten :)
 
 
 
 
Sondag:
Idag akte vi till ett vattenland - the big surf :) Var jattekul. De hade massa olika kanor, och bassanger. Min favorit - vagbassangen. Kom vagor i 10 min, vila 10, sen vagor 10 osv.... Megakul :D
Sjukt varmt och mkt sol - brande mig lite - men men ALSKAR varmen!!! :D
Pa kvallen kom en annan familj (som ocksa ar fr. st louis). Vi hade BBQ hos oss och pratade och hade det trevligt.
 
 
 
Mandag:
Haftig dag!!! :D
Borjade med typisk amerikansk frukost  hos den andra familjen - egg and bacon typ :P
Sen akte vi allihop (14st) ut med deras bat pa sjon. Vi hoppade och badade fran baten - vattnet var jattevarmt :D Ni fattar inte - jattevarmt :D Helt otroligt skont!!! :)
Sen akte vi vidare - men nu hade de satt fast en tube och en hot dog efter baten - stora vattenakarsaker :P Sa vi turades om att aka pa dem - nagra akte i vattnen - men inte jag inte ;) haha - dock hade jag sjuk traningsvark i armarna dagen efter, efter att ha akt pa tuben :P Men kul var det :)
Sen stallde vi baten vid en brygga och badade lite mer, at lunch, badade annu mer och annu mer, solade osv.
Vi pumpade ocksa upp en oacis island - en uppblasbar sak som ar 2 fotoljer och en soffa i ett - nice :)
Maste bara saga det igen - SA SKONT I VATTNET :D
Sen akte vi hem till den andra familjen och at middag. Efter det stack vi allihop och korde Go-Kart :D Och efter det till ett glasstalle. Bestallde en liten - i Sverige skulle det definitivt varit en STOR!!!! haha - sa kul att det kan vara san skillnad!
Sen blev det hem och sova!
 
 
 
Pa baten, pa sjon :)

 
Bensinmack for batarna
 
Pa baten :)
 
Wanna go tubing? :D saaa nice!!!
 
Go-kart
 
Glass, glass i STORA lass
 
 
 
 
Tisdag:
Borjade dagen vid poolen med sol och bad. Sen drog vi ut med baten med den andra familjen igen :)
Vi badade fran baten, korde tubing, solade, badade annu mer, at lunch osv :)
Pa kvallen at vi middag hos den andra familjen igen och hade det trevligt.
 
Bad
 
Har det hur skont som helst :)
 
Fina hus langst sjokusten
 
 
Onsdag:
Dagen da det ar dags att packa och lamna lagenhaten fore 11.00.
Sa in med sakerna i bilen sen drog vi till poolen en stund - och sen ut med baten igen :)
Bad, tubing, sol, mat och gott sallskap stod pa schemat :)
Efter nagra timmar pa sjon drog vi oss tillbaka och satte oss i bilarna och korde hemat.
At god middag pa vagen hem pa ett stalle jag inte kommer ihag namnet pa :P
 
The Lake :)
 
Mer Lake
 
Fick lite farg anda :P
 
 
More tubing :)
 
 
 
Sjukt harlig semester - men anda skont att vara hemma igen :)
Imorgon ska jag traffa Area Directorn for forsta gangen. Sen ska jag till Lizette (en annan svensk au-pair i st louis)  :D
Nu ska jag definitivt sova - hur trott som helst...

Ha det gott,
Elin


Kommentarer
sanna

hej elin :) är så avis, men glad för din skull <3 vill oxå ha ett jobb som du :P

Svar: Hej syrran :D Haha riktigt nice :D
Elin Henriksson

2012-07-26 @ 16:20:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0