Happy Thanksgiving

Ja da var det dags for Thanksgiving - yeay :)
Idag kommer det over lite slaktingar och sa som ska fira Thanksgiving tsm med oss. Bade mormorn och jacks mamma har bakat pa sina hall och tar hit mat, sen ska vi dona i koket hela dagen ocksa tills de kommer. Nu kommer jag inte pa det svenska namnet pa turkey men den ska iaf tillagas. sen ska vi gora lite andra olika ratter med :) Mums! :D Sa kul att uppleva riktigt amerikansk Thanksgiving! :)

Igar stack jag och Emma ut till The Loop som ar som en lang gata med massor av restauranger, barer och affarer. Det fanns massor med ljusslingor upphangda och var riktigt rint :)
 Dock ar det ju +21 for att komma in pa nastan alla stallen. Sa vi slutade pa en Syrisk restaurang. Och MUMS vad god mat de hade :D Jattegott!!! Sen efter det stack vi hem igen, sa var val hemma runt midnatt. Sen helt plotsligt blev jag pigg sa i och med att alex inte var hemma sa blev det hog musik och lite kladdkakemuffinsbak :) Sen blev det att nanna kudden.

Inatt borjar Black Friday = shopping i massor. Sa ska traffa Emma lite innan midnatt sa ska vi ga till kopcentrumet som ligger ganska nara mig. Sen ska vi springa rundor dar lite och slita at oss saker xD Kommer kannas som man ar i djungeln xD
Sen blir det kanske att sova lite om vanliga affarer inte oppnat an - men sen ut tidigt igen och shoppa loss i lite fler affarer (far nog borja fora over pengar fran sparkontot kanns det som.....) hehe
Jag ar klar med alla julklappar hittills forutomvardmammans och morforaldrarna - vilket kanns skont :) Dock de svaraste kvar ;) Men ska nog komma pa ngt att ge :)
Sa tankte inhandla de inatt ocksa i och med jatterean. Jag far skriva om mina fynd sen ;)

Ha det nu jattebra allihopa - och Happy Thanksgiving!

kram, Elin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0