polis polis potatisgris...

Idag nar jag skulle hamta upp Jacks ungar sa blev det en stund av nervositet minsann xD
Forst akte jag och hamtade upp 3 av dem vid bussen sen varje fredag har 9-aringen en aktivitet efter skolan. Sa jag maste alltid skynda mig pa fredagar for att komma i tid att hamta upp henne. Sa vi lamnade deras hus ganska sent. Nar vi har kort kanske 1km ser jag en polisbil sta vid vagkanten en bit fram. Nar jag kort forbi den sa gor jag val som alla andra skulle gora - tittar i backspegeln lite extra lange (ar ju anda polisen :P ) Och da ser jag att den kor ut bara stunden jag passarat!! SKIT tanker jag forstass och borjar fundera - korde jag for fort - nej tror inte det iaf. Men sager iaf till kidsen att kolla sa baltena sitter som de ska och sant for att vi har en polis efter oss. Och sjalvklart borjar de titta bakat da hela tiden - vilket gor mig mer nervos xD Vill ju inte fa polisen att tro vi gjort ngt olagligt. Sen svanger vi hoger - och sjalvklart gor polisen det ocksa! Nu borjar jag bli riktigt skraj assa! Har jag alla papper, alla korkort osv.... Forsakringskortet?? haha men tanker igenom det och tror anda jag har allt. Vad ska jag saga om vi blir pulled over? Att jag tyvarr inte kan snacka nu for att jag haller pa att bli sen att hamta upp Sydney? Nja tror knappast det :P
Polisen fortsatter iaf att folja efter oss i ca 15 min. Bade jag och Max (jacks aldsta) borjar bli riktigt nervosa. Sen helt plotsligt svanger den och jag ropar ut " It pulled over!" Jag var ju jattelattad men lat kanske konstigt i och med att jag fortfarande hade norvositeten i halsen. Sa Max tror jag menade att vi blir pulled over och skriker "VAA? " och borjar kolla bakat! Men na - som sagt dar var jakten over och jag kunde lugnt hamta upp alla barnen och atervanda hem ;) Tror nastan polisen tyckte det var lite kul och ville skramma upp oss lite ;) (for konstiga stallen han svangde av och forfoljde oss pa :P ) 

imorgon blir det en full dag - borjar med att jag jobbar extra och ska ta 3 av jacks ungar pa 3 sporter (som typ borjar samtidigt! ) Sen fotboll med au pairer och sen svensklunchen och kanske lite fotbollskladsinhandling efter det :) 

Ha det bra allihop och kor forsiktigt :)
Kram,
Elin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0