Jag Lever ;)

Vet att jag ar samst pa att blogga :P haha - men sa trakigt nar datan ar seg, det ar fint vader ute och man kan gora andra saker :P haha

Men ja, vad har jag gjort nu pa sistone? hmm. 
Jag tog med Maleah till St Louis Zoo :) Trevligt att se hur det var. Dock trottnade hon efter ett tag sa hann inte se alla djuren. Men iaf lite elefanter, pingviner (fy vad kallt det var dar inne assa), flodhastar och lite andra djur. De har aven ett litet petting Zoo for kidsen - sa vi gick dit sa maleah kunde klappa nagra marsvin och nagra getter :P Inte stort utbud for petting zoo - menmen maleah tyckte det var kul iaf :P
Sen hade de en man som gjorde sprajtatueringar sa maleah fick ett lejon pa armen. Sen hade vi tagit med lite picknick ocksa och sen blev det glass pa det :) Mums! Dock jobbiga faglar som cirkulerade runt oss hela tiden nar vi at :S haha - ni skulle se hur de stortdok mot smulorna pa bordet nar vi var fardiga och skulle ga :P

Sen, vad mer har hant...
var och kollade lite i ett mall som ligger hyfsat nara har och blev lite inhandlat ocksa :)
Akte till ett till mall + Cheesecake Factory med Lizette dagen efter och gick runt i lite affarer. Kanns haftigt att ga runt pa H&M och lyssna pa svensk artist :D Man vill typ bara saga till alla " han som sjunger ar fr Sverige, detta ar svenskt :D " haha - men ngt hejdar en anda fran att gora det ;) haha

I Mandags fyllde Maleah 5 ar :D Kan inte fatta att hon ar sa stor!!!! Sa liten ju!!!!
Sa efter att luna akt med skolbussen sa tog jag, vardmamman och maleah och spelade lite tv-spel (maleah ar bara i skolan / kindergarten tisd, onsd och torsd). Sen akte vi och at pa en restaurang som faktiskt heter Cupcakes of Denmark :P De serverar cupcakes som efterratt :) Dock vet jag inte vad som ar danskt med dem - sakert amerikanskt. Men en rolig sak iaf :D
Mormorn och hennes man ska faktiskt snart aka till Danmark pa semester - och kanske om de har tid ta en runda over till sverige ocksa :P Tycker jag ocksa ar haftigt :)
Efter Cupcakes Of Denmark korde vi till Chesterfield for Maleah hade sin gymnastik (forst for sasongen). Sa roligt att kolla pa. Hon fick vara forst pa allting for att hon fyllde ar ;)
Alla andra " men nar vi fyller ar far vi vara forst va? " sa sota :D
Sen hamtade vi upp "The Kids" som vi kallar dem. Detta ar da vardmammans pojkvans barn. 
Sen akte vi och hade lite roligt har hemma tsm. 
Maleah oppnade ocksa presenter och fick bl.a. en riktigt haftig radiostyrd bil, en radiostyrd robot, en pianodansmatta och lite annat smatt och gott :) Jag kopte Spy  Glasses :P Riktigt haftiga faktiskt. Det ar typ solglasogon som har en liten kamera framtill. Sen har den 2 knappar pa sidan, en ON/OFF knapp och en som tar bilden nar man trycker en gang och som filmar nar man haller in en liten stund!!! Sen laddar man upp dem via usb till datan och ser bilderna/filmerna. Det ni, vill nastan ha dem sjalv :P haha 
Vi firade inte henne med tarta och sant idag - i och med att luna var i skolan och att tjejerna skulle till pappan pa kvallen. Sa vi kommer ha ett kalas for henne pa lordag :) 

Ahh - har ju nastan glomt.... Resan till Texas ar bokad :D
Sa den 31 aug kommer jag och Linnea aka till San Antonio, Texas :D stannar tills den 3e sept innan jobbet kallar :P Ska bli saaaa KUL :D Langtar :D Och bara 9 dagar kvar tills avfard :D hihi
Ska bli haftigt :D

Sen Idag jobbade jag imorse och gjorde barnen redo for skola, Luna tog bussen och jag korde Maleah till hennes skola. Sen var jag ledig for idag :P Sa var inne pa datan lite, tvattade och stadade barnens rum lite (de ar ganska organiserade av sig sa inte alltfor jobbigt ;)
Sen drog jag till Parken med picknick och teoripapperna. Sa lag dar pa en picknickfilm och at korsbar och annat gott medan jag laste sida efter sida av korkortsteori.
Skont att man kanner till det mesta iaf :P Dock maste jag trana massa mer pa miles per hour, bromsstrackor i feet osv :P Jobbigt! men ska nog ga. Tror jag kan fortsatta kora pa mitt internationella till slutet av september :P Ska nog ha hunnit plugga igenom boken tills dess - hoppas jag... ;)
Sen stack jag hem och kollade lite film och skypade en stund med JossanPossan :D Gullig syrra jag har :D

En annan rolig sak (iaf for mig) att beratta :D
Pojkvannens nanny ska borja skolan eller nat sant och kan inte langre passa hans barn nar han jobbar sa de fragade mig om jag ville gora det istallet :) Sa kommer passa dem ocksa nagra timmar efter skolan nagra dagar i veckan (passar perfekt med mitt nuvarande schema). OCh faktiskt skont att gora ngt istallet for att bara vara hemma och gora ingenting pa ledigheten :P Och mer jobb innebar ju... Mer oengar ;) haha - och ALSKAR man att resa ar det ganska gott att kunna lagga undan mer till det ;)
Sa jag ar jatteglad + att hans barn ar jattegulliga och snalla ocksa sa kommer ha kul med dem :)

Sa det var nog allt for nu. Inga bilder nu heller - de tar sa lang tid att ladda upp. borjade faktiskt pa ett bildinlagg med bilder fr the arch nagra dagar sen och kunde ladda upp typ 7-8 bilder. Sen dog datan och allt forsvannnnnn!!! Jaja - det kommer bilder sen nar mitt talamod orkar med den laaaaanga uppladdningstiden ;) haha :P

Ha det bra allihopa :)

Kram, Elin
 
 
 
En sak till - Vi har fullt av vilda ekorrar och kaninungar i tradgarden :D
Peace Out!
 


Kommentarer
eva henriksson

Hej Elin tack för det du skriver det är kul att läsa att du har det bra.

Jag saknar dig jätte mycket men jag vet att du har det bra.

Har kortet kommit till dig eller.Ha det nu så gott och gud är med dig och var rädd om dig från Eva Henriksson

Svar: Hej Eva :)Roligt att du foljer bloggen :)
Fick du mitt vykort? :) Nej har inte fatt nagot vykort an, men det kan nog ta lite tid :P
Ha det bra, kramar
Elin Henriksson

2012-08-24 @ 08:24:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0