Nytt Inlagg ;)

Datan har inte velat ladda upp biler - sa da har inte jag haft orken att skriva heller :P Dalig ursakt, jag vet.
Men men - battre sent an aldrig ju :)

Sa har kommer lite snabbgenomgang av dagarna som gatt :)

Sondag: 
Sa det blev tennis och fotbollstennis igen - och oj vilken forbattring fran gardagen xD OS nasta liksom (kanske inte riktigt men ty, typ, tyyyyyp nastan)...
Sen efter det gick vi in pa poolomradet och spenderade nagra varv i Lazy Rivern :)

 
Mandag:
Tog med barnen pa en picknick i Des Peres Park som ligger ganska nara oss. Riktigt roligt hade vi :) 
Hade tagit med oss svenska pannkakor, popkorn, mackor, dricka, frukt osv . Vi satt precis vid vattnet sa efter en stund bestamde sig maleah for att fiska - och Luna tog efter och sa satt de dar och fiskade med 2 pinnar. Sen kom de pa att de ville ha ngt pa pinnen oclsa - sa det fick bli morotter ;) Sa de satt och fiskade med morotter som bete. 
Kastade aven i lite cheese balls som fiskarna kom och at av. Sjukt mkt smafiskar faktiskt sa det var kul. Dock blev det inget napp ;)
Sen tog vi och gick till en lekpark i parken ocksa och gungade och lekte lite.
De sprang ocksa genom en sorts fontan som var for barnen dar de kunde leka i vattnet :)
Sen blev det hemat - dusch - kora dem till pappan.

Tisdag: 
Ledig tills klockan 2 idag. Tror jag sov storre delen av tiden ;) Har varit jattetrott nu senaste veckan - ingen aning varfor men skont att sova av sig lite iaf.
Sen kl 2 hamtade jag upp ungarna och sa korde vi hem och gjorde mat och malade och pysslade lite.
Farmor fyllde ar idag - kunde dock inte skypa med henne da men GRATTIS iaf :D

Onsdag: 
Idag akte jag och barnen over till Lizette och hennes vardbarn och hade lite play date / poolparty :) 
Barnen alskade det och lekte nonstop! :)
Sen blev det att kora hem igen och lamna tjejerna hos pappan.

Torsdag:
Ledig till 2 idag igen. Sa solade lite och laste en bok. Nicigt! Blev nog en glass ocksa :)
Sen efter jag hamtat barnen sa bakade vi kladdkaksmuffins tillsammans som vi skulle ge till mormorn sen (hon fyllde ar idag). 
Tjejerna pyntade dem sen med strossel och flaggor - valdigt fint.
Skypade aven med syrran Sanna som fyllde 18 ar idag :D GRATTIS HURRA HURRA :D
Kan inte fatta att du ar 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Sen fram mot kvallen sa akte vi ivag och at middag pa fin restaurang for att fira mormorn. Vi var runt 10 pers. Valdigt trevligt och god mat. Sen i och med att restaurangen fatt reda pa att mormorn fyllde ar sa kom de ut med efterratter de bjod pa :)
Kom hem hyfsat dent sa blev att stupa ner i sangen.


Fredag: 
Idag kom mormorn over for att hamta sin present fran Alex och aven smaka pa kladdkakemuffinsarna som var barnens present - MUMS sager jag bara :D Blev en god fika :)
Sen akte barnen och Alex ivag till poolen. Jag ville stanna hemma och chilla lite :P Sa blev lite bok och sol :)
Sen kom barnen hem och alex akte pa ngt jobbmote. 
Pa kvallen akte jag och hamtade upp Lizette sen akte vi vidare pa en konsert i Des Peres park. Trevlig stamning med massor av folk och picknickdukar overallt :) Vi hade ju ocksa med picknick saklart :P Ben and Jerry's dricka och chips ;)
Vi stack innan det var slut for det borjade bli lite kyligt. Sa vi akte och kollade pa bio istallet - blev Bourne Legacy. Helt okej - men fattar typ inte riktigt vad den gick ut pa :P Men trailern till filmen verkade jattebra :P Alltid ngt ju ;) tyckte ocksa det var sjukt storigt att sjalva Bourne (matt Damon) inte ens var med i filmen - visades pa bild kanske 2-3 ganger - that's it! Sa lite besviken pa det ocksa.
Sen droppade jag av Lizette innan jag akte hemat igen.


Lordag: 
Idag sov jag ganska lange :) skont!!!
Sen skypade jag med slakten som hade slaktkalad for Sanna i Ljungby :) Alltid lika roligt att se er! :)
Sen fram mot eftermiddagen/kvallen blev vi bortbjudna pa middag. Sa Alex, Jack, barnen och jag akte till familjen som vi spenderade en del tid med vid the Ozarks. Nar vi korde in pa deras gata mottes vi av massa ballonger pa alla hus, barn och vuxna. De hade en gatufest for de pa sin gata. Typ en arlig hejda-sommaren-fest. Sa eftersom alla kande alla dar s avar det folk hemma hos den familjen ocksa sa vi at och sen gick vi ut pa gatan ocksa :) 
De hade ngt som kallades Snow Cone - som snobolle i en mugg och sen haller man pa vilken smak man vill :) Tog Blue Raspberry och ngn tropical - gott. Sa roligt konsept ocksa :D Barnen alskade det!
Var en kille som gjorde massa ballongfigurer ocksa. 
Sa ledsan att jag glomde kameran hemma - hela denna gatufesten var sa sjukt haftig :)


Sondag - Today:
Idag sov jag lange igen. Sen frukost och efter det Skype med Linnea :) 
Sa forst planerade vi ju att aka till Niagara Falls - men i och med att det var svart att hitta flygbiljetter som stamde med vara tider sa blir det San Antonio, Texas istallet :D
Dock ar det inte bokat an - men forhoppningsvis ikvall :)
Hihi - ska bli haftigt att se Texas :) Sa som det ser ut nu aker vi den 31e aug och kommer hem den 3e sept. 
Sa hoppas verkligen att allt gar som det ska nu sa vi far uppleva Texas :D 


Sadar - det var sammanfattning for dessa dagarna - ska verkligen forsoka att vara lite mer sktiv har med skrivandet :P forsoka.... ;)
(bilderna ville inte ladda upp idag heller - vet inte vad det ar for fel. Men en bild tar typ 5timmar eller nat - och sa lang tid tanker jag inte sitta har ;) Ni far helt enkelt se lite bilder senare :) Ska forsoka slanga upp ett par pa facebook ocksa ... nan gang :P

Ha det bra,
Elin




 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0